Examinando por Tema "Comunicación científica"
Resultados por página
Opciones de clasificación
-
DocumentoAcademic writing reference handbook(Universidad Tecnológica de Pereira, 2019) Marulanda Ángel, Nora Lucía ; Osorio Castaño, Yesenia ; Lasso García, David AndrésWriting academically in a foreign language (L2) involves grammatical and lexical expertise, and it definitely implies having a set of skills to create texts that are both accurate and substantial. In tertiary education contexts, students are compelled to use higher-order thinking skills in their compositions since expectations are more demanding and seek to meet the international quality standards of the 21st century. However, according to Yang (2016), professors do not obtain the expected results when teaching students to write, not even from the most studious learners. Moreover, he states that the lack of writing ability among second language university students is mainly caused by deficient teacher instruction, negative first language transfer, and scarce teaching materials and methods. Indeed, one of the reasons why there is a limited number of national scientific publications in international journals is language limitations as stated in a study conducted by Colombian Administrative Department of Science, Technology and Innovation (COLCIENCIAS, 2016). Despite this pervasive lack of academic writing competences, there are, ironically, very limited research-based resources for English Language Learners (ELL) to guide them in elaboration of their academic products.
-
DocumentoPeriodismo escrito como medio para la apropiación del conocimiento(Pereira : Universidad Tecnológica de Pereira, 2018) Botero Henao, Daniel Sebastián ; Gutiérrez Trejos, LauraEl presente trabajo propone generar apropiación social del conocimiento, a través de estrategias escritas, con el objetivo de generar un acercamiento a la comunidad universitaria y comunidad en general con los conocimientos científicos generados en la Universidad Tecnológica de Pereira, a través de los grupos de investigación adscritos a la Vicerrectoría de Investigaciones, Innovación y extensión. Para dar respuesta al objetivo de la investigación, se recurre a la difusión de los contenidos a través del informativo institucional Campus Informa, así como también a la creación de la revista digital "In-nova", a través de la cual se garantiza el cumplimiento del objetivo general de la presente investigación.