Facultad de Bellas Artes y Humanidades
URI permanente para esta comunidad
Examinar
Examinando Facultad de Bellas Artes y Humanidades por Tema "400 - Lenguas"
Resultados por página
Opciones de clasificación
-
DocumentoDigital storytelling as a didactic sequence for promoting the speaking skill in 10th graders for a public school(Universidad Tecnológica de Pereira, 2022) Ayala Trejos, Bryan ; Montoya Cortés, Maria Fernanda ; Montoya Gallego, Rodrigo Andrés ; Arcila Ramírez, AngélicaThis writing paper aimed at designing a didactic sequence using digital storytelling in a foreign language classroom which focused on the development of the speaking skill in media education. This didactic sequence used qualitative research which sought for the study of the participants in their environment. The targeted population for this project is secondary education students which will be involved in a series of workshops for the creation of virtual narrative stories in their foreign language. This didactic sequence has as the main objectives, in the first hand that students will be able to tell a virtual narrative story in English and on the other to be a model for future teachers to integrate technology in language teaching. The results expected after the design of this didactic sequence will be that students gain knowledge in the creation of this text typology which is narrative stories and the strengthening of the speaking skills to achieve a higher level of English proficiency
-
Documento“Latin American Essence”: A didactic sequence for English Teaching Through Storytelling with an Environmental Approach Classroom Project(Universidad Tecnológica de Pereira, 2022) Gomez Lasprilla, Yuliana Alejandra ; Zapata Ospina, María Camila ; Rodríguez Martínez, Valeria ; Arcila Ramírez, AngélicaEste trabajo reporta la propuesta de una secuencia didáctica para la enseñanza del inglés y el mejoramiento de la expresión oral a través del uso de la narración con enfoque ambiental utilizando las redes sociales. Este proyecto es una monografía en calidad de secuencia didáctica. El objetivo principal es mejorar el nivel de expresión oral en estudiantes de 7mo grado de una escuela pública. El análisis de lecturas, videoclips, TikToks, juegos y otras redes sociales son algunas de las herramientas que utilizarán los docentes en el aula para el proceso de aprendizaje de los alumnos. Los resultados esperados de este proyecto son muchos tanto para los alumnos como para los docentes. Uno de los más importantes es que estudiantes y docentes sean conscientes de la importancia de sentirse parte del mundo y la cultura que les rodea en el siglo XXI, y que entiendan que los cambios parten de la cultura. La segunda es que los alumnos mejoren su nivel de expresión oral, sean más fluidos y tengan coherencia al hablar.