Teaching and learning beyond academic-reality: an experience on teaching english to cognitively impaired learners
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URI: http://hdl.handle.net/11059/2998Compartir
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Pereira : Universidad Tecnológica de PereiraIdentificador local
T372.6044 L847;6310000091533 F1950Fecha
2012Palabras clave
Inglés - Enseñanza básica
Personas con discapacidades
Problemas basados en el aprendizaje
Resumen
La presente investigación reporta una experiencia sobre la enseñanza del idioma inglés a personas adultas con discapacidad cognitiva, cuya lengua materna es el español. Para dicho propósito, se llevaron a cabo diez sesiones de enseñanza del inglés a trece aprendices con discapacidad cognitiva en un instituto con énfasis en el campo de la educación especial “SEI”. El objetivo de este estudio fue describir la experiencia de enseñar inglés tanto de los aprendices como de los maestros. La recolección de datos se hizo usando diferentes instrumentos como entrevistas, observaciones, y la producción de los estudiantes. Los resultados de este estudio sugieren que los estudiantes con discapacidad cognitiva pueden aprender vocabulario de una lengua extranjera exitosamente usando estrategias, materiales, técnicas y métodos como lo son: el aprendizaje cooperativo y la respuesta física total. Del mismo modo este estudio muestra algunos casos particulares en los cuales las clases pudieron haber contr ...
This research study reports an experience on teaching English to cognitively impaired (CI) adults whose mother tongue is Spanish. Ten lessons of English language were conducted to thirteen learners with cognitive disabilities from an institute specialized in the field of special education “SEI”. The study aimed at describing the
experience of teaching English for both, learners and practitioners. The information was gathered through the application of diverse instruments such as: interviews, observations, researchers’ journals, and learners’ products. Some findings originated from this study suggest that CI students can succeed at learning vocabulary in a foreign language through the use of different strategies, materials, techniques and methods, such; collaborative learning, and total physical
response. Moreover, this study conveys some particular cases, where English lessons not only might have contributed to CI learners to learn some English vocabulary, but it also seemed to have ...